استپ موتور چیست ؟

استپ موتور یا موتور پله ای یک موتور الکتریکی بدون برس DC است که یک چرخش کامل (360 درجه) را به تعدادی مرحله مساوی تقسیم می کند. کنترل موقعیت استپ موتور با رفتن به یک مرحله خاص یا ماندن در آن مرحله بدون نیاز به سیستم بازخورد حاصل می شود که نشان از دقت بالای آن است.

این موتورها در هر پله مقدار مشخصی می چرخند، مثلاً یک موتور پله ای 200 پله ای در هر مرحله 1/8 درجه می چرخد. موتورهای DC Brushed تا زمانی که ولتاژ به پایانه های آنها اعمال شود، به طور مداوم به حرکت خود ادامه می دهند. اما برخلاف دسته بندی فوق، استپ موتورها فاقد برس هستند و مشخصه اصلی آنها که آنها را از انواع دیگر موتورها متمایز می کند این است که با اعمال پالس روی ترمینال های آنها (معمولاً پالس های موج مربعی)، موقعیت محور یا محور موتور به میزان قابل توجهی می چرخد. مقدار از پیش تعیین شده و از پیش تعیین شده (در زمان تولید موتور). هر پالس زاویه محور را به مقدار مشخص تغییر می دهد.

در استپ موتورز در اطراف هسته مرکزی چندین الکترومغناطیس (هسته آهنی برقی) دندانه دار و در مرکز آن یک استوانه آهنی دندانه دار (به شکل چرخ دنده) قرار دارد. این الکترومغناطیس ها توسط یک کنترل کننده خارجی (مثلاً میکروکنترلر) فعال و غیرفعال می شوند. هنگامی که اولین آهنربا الکترومغناطیس فعال می شود، استوانه مرکزی دندانه دار شروع به چرخش می کند به طوری که دندانه های روی استوانه دقیقاً در مقابل دندانه های آهنربای الکتریکی اول قرار می گیرند. (به خاطر داشته باشید که در این حالت دندانه های استوانه مرکزی فقط با دندانه های الکترومغناطیس اول مطابقت دارند و با دندانه های الکترومغناطیس های دیگر مطابقت ندارند.)

با فعال کردن الکترومغناطیس بعدی و غیرفعال کردن اولین، دندانه های روی روتور با دندانه های آهنربای الکتریکی بعدی مطابقت دارد و هر یک از این چرخش ها یک پله نامیده می شود. به این ترتیب موتور یک قدم به جلو یا عقب حرکت می کند. با ادامه این روند، موتور به چرخش خود ادامه می دهد. استپ موتورز می تواند در زوایای دقیق حرکت کند.

برای سفارش قطعات سی ان سی با شماره تلفن :09127012418 --- 09904142099 تماس حاصل فرمایید 

فرصت را از دست ندهید
​تخفیف ویژه و محدود برای دستگاه سازان عزیز برای اطلاع بیشتر  تماس حاصل فرمایید 

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید